Seniorgolf

Du golfare som är född 1963 eller tidigare

Den 17 april startar seniorgolfen! Det är  bl a gemenskapen, friskvården och vår fina bana som gör att över 70 seniorer deltar i varierande utsträckning.

I seniorgolfen kan du spela golf under varierade former i sällskap med andra seniorer i en opretentiös, ledig och kamratlig golfsamvaro. Vi spelar såväl individuellt som i olika lagformer. Hur mycket du vill spela avgör du själv, se spelschemat i högerspalten.

Seniorgolfen spelas måndagar och torsdagar enligt fastställt schema. Drygt 30 speltillfällen finns detta år förutom avslutningstävlingen. Någon vecka kan vi ha speluppehåll och andra veckor spelar vi en gång och någon enstaka gång eftermiddag och om det vill sig väl, någon gång på annan bana. Tio rundor med seniorgolf ger dig rätt att spela avslutningstävlingen – torsdagen den 28 september.

Spelavgiften är 30kr per speltillfälle. Tidigare instegsavgift på 100kr är borttagen. Spelavgifterna sparas under året och möjliggör ett fint prisbord vid avslutningstävlingen.

• Seniorgolfavgiften swishas den dag du ska spela!
  • Klubbens swishkonto är 123 553 2700. ange Senior och namn
  • Vi använder scorekort. Signerat scorekort läggs efter ronden i brevlådan vid kansliet.
  • Deltagande vid minst tio seniorgolf ger dig rätt att anmäla dig till avslutningstävlingen den 28 september
  • Obligatorisk föranmälan i GIT-systemet via golf.se. Sök upp Seniorgolf och gå in och anmäl dig fram till och med kl 12.00 dagen innan. Starttid efter anmälningsordning, individuell anmälan enbart. Startlista publiceras senast kl 18.00 dag före tävling. Vi spelar oftast tre-bollar.
  • En person från seniorkommittén går alltid i första bollen och äger rätt att vid extremt* väder ställa in, avbryta eller korta ned planerad 18-hålsrunda.
    Anm. Extremt väder kan t ex vara hälsovådlig värme, åska, ösregn och/eller kraftig vind.
  • Startavgiften i avslutningstävlingen inkl lunch är just nu beräknad till 200 kronor och för deltagande krävs minst tio spelade seniorgolfsrundor.
    Lunch vid prisutdelningen ingår i startavgiften.

Spelformer

De flesta är kända spelformer enligt spelschemat i högerspalten – Speldagens kommittéansvarig som alltid går i första bollen  kommer också att lägga ut  ett A4 – ark  vid incheckningen som mer i detalj beskriver dagens spelform och eventuella restriktioner/lättnader på banan.

Resultat från seniorgolfen

Hittar du genom att söka i tävlingsmodulen som är kopplad till GIT-systemet.
Kontrollera att datumspannet är korrekt och sök på Södermanland och vald klubb Jönåkers GK

Du kan också ta direktlänken under menyn “Tävla” här på hemsidan.

Ungefär en gång i månaden så anslår seniorkommittén färsk statistik på klubbens anslagstavla.

Under Om oss /Senior  hittar du oss som utgör seniorkommittén i år.

Årets upplaga av seniorgolfen drar igång den 17 april – är du född 1963 eller tidigare är du välkommen att delta.

Nyheter seniorgolfen

Kommittén får ibland förslag på ändringar från klubbens seniorgolfare. I år provar vi för första gången att dela in seniorgolfen i två klasser: A-klass för spelare med hcp upp till 22.0. B-klass för spelare med hip 22,1 och däröver. Detta gäller hela säsongens spel.

Spelschema

Någon omgång kan tas bort och någon justeras till start kl 13.00.
Avslutningstävling torsdag den 26 september.
Har du spelat 10 seniorgolf eller fler har du rätt att spela denna tävling!

Datum Spelform – Preliminärt schema 2024 Starter
22 april Poängbogey