Herrgolf 2024

Herrgolfen kommer som tidigare år att spelas på tisdagar under perioden 16 april till och med 24 september.

Ordningsregler Herrgolfen:

– Allt spel sker i form av sällskapsgolf. Du bokar valfri tid och spelar med de du själv väljer. Tidsbokning sker som för alla andra som spelar sällskapsgolf i GIT.
– Score förs på scorekort som lämnas in i receptionen eller i greenfeefacket vid kansliet.
– Betalning med swish (123 553 27 00). Uppge namn och Herrgolf eller via betalning i receptionen.
– Anmälningslista fylls i innan ronden.
– Spelform ber vi er att notera på hemsidan eller anslagstavlan i klubbhuset innan spel.

Spelformer och klassindelning
Spelformerna kommer att variera mellan poängbogey, slaggolf och slagtävling.
Varje spelform spelas över 18 hål från varierande tees med valfri starttid och medspelare.

Följande klassindelning kommer att gälla för årets herrgolf:

Klass A hcp 0,0 – 14,4 vit, gul, blå och röd tee
Klass B hcp 14,5 – 23,2 vit, gul, blå och röd tee
Klass C hcp 23,3 – 36,0 blå, gul, och röd tee

Herrgolfen är öppen för alla herrar födda 2006 eller tidigare. Spelare med högre hcp än 36 får deltaga men ej tillgodoräkna sig fler slag än vad som motsvarar exakt hcp 36.

Spelform och tee framgår i spelprogrammet.

SGF´s tävlingsbestämmelser liksom lokala regler och lokala bestämmelser gäller.

April-september är alla tider mellan kl 6.00-20.00 bokningsbara, tänk på detta när du ska spela herrgolf.

Order of Merit
Samla poäng under hela säsongen enligt beräkningen:
Seger ger 7 poäng, andra plats 5 poäng osv ner till 1 poäng, som alla får som fullföljer och lämnar in sitt scorekort. Dina 10 bästa resultat över året räknas samman. De 10 bästa i varje klass på o-o-m får pris i slutet av säsongen.
Vissa veckor kommer dessutom lunchkuponger att utlottas bland de som ej placerat sig för något pris. O-o-m kan följas på golf.se.

Dispenser
Klubbens deltagare i H40, H50, H60, H70-serien får dispens att spela herrgolf måndag efter överenskommelse i god tid med receptionen, aktuell tävlingsvecka om seriespelet spelas under tisdagar.

Val av tee
För de spelare som är 70+ och spelar i A & B klass, så får röd tee väljas istället för gul tee.  Blå tee är aldrig valbar om den inte är bestämd i spelschemat. Vid vit tee i spelschemat så får således gruppen 70+ välja att går ner till gul tee. För de som spelar i C-klassen är röd tee alltid valbar. Orange tee är aldrig valbar.

Anmälan
Startavgiften är 70 kr/speltillfälle och skall betalas av alla deltagare före start. Större delen av startavgiften vid varje spelomgång går till priser.

Priserna under säsongen delas ut i form av prischeckar klassvis varje tisdag i förhållande till antalet deltagare.

Uppnådda resultat räknas oavsett antalet deltagare i klassen.

Alla prischeckar gäller för inköp av varor och tjänster i golfshopen eller restaurangen.

Prischeckarna måste utnyttjas före den 31 december 2024.

Ju fler deltagare på herrgolfen desto större valör på prischeckarna.
Anmälan görs före start till klubbens kansli eller i shopen/tidsbokningen där du hämtar ett scorekort och fyller i anmälningslistan. Korrekt ifyllt och signerat scorekort lämnas åter till kansli eller shop/tidsbokning direkt efter avslutad tävling. Om kansliet är stängd, lämnas scorekortet i greenfee-facket i bänken utanför kansliet.

Kansli sköter uppföljning och resultatredovisning samt hcp-justering.
Om du vill spela så tidigt att shop/tidsbokning eller kansli inte är öppet, Swishar du till 123 553 2700 eller så lägger Du startavgiften 70 kr i ett kuvert med ditt namn och golf-id tydligt angivet, lägg sedan kuvertet i greenfee-facket.

Tänk på att ditt inlämnade scorekort måste vara signerat av dig själv och din markör, samt innehålla tydliga och korrekta uppgifter om namn, golf-id och resultat.

Välkommen till herrgolfens tisdagstävlingar!

Spelprogram

Datum Spelform Klasser, tee