Autogiro

Nu kan du välja att betala dina årsavgifter via autogiro.

Det finns flera fördelar med att betala via autogiro. Det underlättar för plånboken och du slipper räkningen i brevlådan. Vi använder oss av IT-systemet SITRA och kan därmed erbjuda dig som medlem möjligheten att dela upp din årsavgift på 12 tillfällen. Låter detta som något för dig? Då är du välkommen att ansöka.

Från och med den 1 januari 2024 gör du ansökan om autogiro direkt i Min Golf när du loggar in för att betala.

Du som redan har tecknat autogiro behöver inte göra något utan autogirot löper vidare tills du säger upp det och uppdateras årligen med rätt avgift.

Observera att tjänsten endast är tillgänglig för medlemmar som har ett bankkonto kopplat till sitt personnummer. Vid annat bankkonto så ber vi dig att kontakta kansliet så hjälper vi dig
att lägga upp autogirobetalningen.

Det tidigare sättet och om det inte skulle fungera i Min Golf är enligt nedan:

Gör så här:
1. Surfa in på www.sitra.se/golf/spelare/login
2. Klicka på knappen ”Ny användare” i inloggningsrutans övre högra hörn, fyll i uppgifterna och välj din klubb. Kom ihåg att ange samma e-postadress som du är registrerad i GIT med. Skapa ett nytt konto genom att klicka på knappen ”Skicka ansökan”.
3. Inom kort kommer du att få ett mail till den angivna e-postadressen innehållande en länk. Klicka på länken för att slutföra registreringen av ditt konto. Du kommer att få välja ett lösenord och därefter kan du logga in och ansöka om autogiro.

Kontakta kansliet om du stöter på problem, tel 0155 703 14.