Grönt kort – nybörjarkurs

Nybörjarkurser bokar vi in individuellt efter kunskapsnivå. Många har idag spelat Pay and Play en tid, medan andra inte hållit en golfklubba. Vi anpassar din utbildning efter den förkunskap som du har och utbildar dig individuellt eller tillsammans med andra med liknande förkunskaper. Vi kommer enbart att arbeta individuellt eller i mindre grupper. Nybörjarkurser går att börja kontinuerligt under året. Skicka intresseanmälan till info@jonakersgk.se eller tommy.arwidson@gmail.com

Nybörjarmedlem
Vill du börja spela golf så erbjuder vi under dig att gå en nybörjarkurs i golf för endast 995 kronor. Teori utbildning sker digitalt online via Svenska Golfförbundet. Här kommer du kunna lära dig mer om Regler, Säkerhet och de olika Golftermerna.

Anmälan: info@jonakersgk.se eller tel: 0155-703 14 alternativt
tommy.arwidson@gmail.com eller tel: 0708-58 42 48

Du får en introduktion till golfsvingens grunder och de olika närspelsslagen som puttning, chippning, pitchning och bunkerslag.

Efter kursen får du spela på golfbanan genom att lösa ett nybörjarmedlemskap för 2590 kronor. I detta pris ingår fortsättningsträning i form av gratis träningspass en gång i veckan. Du fortsätter med att spela tillsammans med goda vänner som faddrar eller genom att deltaga i vår organiserade nybörjargolf.

Om du har möjlighet kan du nyttja Friskvårdsbidraget för nybörjarkurs och del av årsavgiften (spelavgift).

Barn under 15 år som deltager i kurs med vuxen betalar halv kursavgift. Barn under 15 år har fritt medlemskap till och med att de har ”officiellt hop” (hcp 54). Därefter betalar de endast 600 kronor i medlemsavgift.

Du får låna klubbor fritt under kurstiden, sedan har vi även ett antal utrustningar till låns vid spel för de som vill avvakta med inköp av egna klubbor.

Ny medlem
Spelar du golf idag och vill bli medlem i Jönåkers GK, så erbjuder vi dig Guld Prova på medlemskap för 2590 kronor.

Detta gäller som fullvärdigt medlemskap år 1 som du är medlem i klubben.
Vi erbjuder även en fortsättning på detta medlemskap som du finner under startsidan ”Bli Medlem”

Väljer du annan medlemsform ber vi dig kontakta kansliet för ytterligare information.

Prova på Golf
Välkommen att prova på golf på Jönåkers GK.

Du är alltid välkommen att besöka vår anläggning. Låna klubbor i shopen och prova och slå bollar på våra övningsområden. Passa även gärna på att besöka vår restaurang.

Under året kommer vi att ha planerade Prova-på-dagar där du med hjälp av instruktörer får prova och slå bollar på våra övningsområden och Rolig puttävling, ShortGolf för de yngre, Spela på vår korthålsbana och mycket mer. Datum presenteras senare…

Kontakta klubben för mer information.

Välkomna!

Instruktör

Tommy Arwidson
Head Pro, PGA Professional