Delbetalning

Vi har två olika alternativ för delbetalning:

Delbetala via Payex i Min Golf när du går in och gör betalningen en av din årsavgift

Delbetala årsavgiften med MoreGolf Mastercard

Med golfens eget betal- och kreditkort MoreGolf Mastercard kan du delbetala din årsavgift på 6 eller 12 månader utan ränta. Det enda som tillkommer är en månadsavgift på 29 kronor.

Har du inget MoreGolf Mastercard och vill delbetala?
Ansök om ett kort på golf.se/moregolf

Om du väljer att ansöka så får du gratis årsavgift år 1 (ordn 295 kronor/år) och 9000 bonuspoäng* efter att din ansökan har blivit godkänd. När din ansökan blivit godkänd, välj och följ något av stegen nedan.

Så här gör du!

Det finns två olika sätt att delbetala din årsavgift till oss med MoreGolf Mastercard:

Via fakturan du fått från oss

1. Logga in på MoreGolf Mastercard – Mina sidor (minasidor.golf.se).
  2. Välj ”Delbetalning av golfklubbens årsavgift” och följ instruktionerna. OBS! Du ska inte välja vanlig fakturabetalning när det gäller årsavgiften. (Du kan inte delbetala övriga fakturabetalningar som har gjorts via Mina sidor, utan endast årsavgiften.)
  3. Klart!

Fördelar med MoreGolf Mastercard

• Bonus på alla inköp
  • Möjlighet att delbetala årsavgiften till golfklubben och andra inköp
  • Upp till 55 dagars räntefri kredit
  • Kompletterande reseförsäkring och hyrbilsförsäkring

MoreGolf Mastercard är ett samarbete mellan Svenska Golfförbundet och EnterCard Group AB. Mer information finns på golf.se/moregolf

Fakta MoreGolf Mastercard
Med MoreGolf Mastercard kan du göra betalningar och ta ut kontanter. Ordinarie årsavgift 295 kr. Kreditränta f.n. 17,39 % (2022-11-01), rörlig. Vid en utnyttjad kredit på 20 000 kr är den effektiva räntan 18,11 % vid betalning med e-faktura (22,56 % med pappersfaktura) och det sammanlagda belopp som ska betalas är 21 818 kr vid betalning med e-faktura (22 238 kr med pappersfaktura). Beloppet är uträknat utifrån ett exempel där krediten återbetalas med månatliga avbetalningsbelopp under 12 månader (avbetalningsbelopp i snitt 1 818 kr vid betalning med e-faktura, 1 853 kr med pappersfaktura) och 39 räntefria dagar utnyttjats samt där krediten nyttjats utan avgift för kontantuttag. Kontantuttag kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 45 kr per uttag. Valutaväxlingspåslag är 1,65 % på valutakursen. Betalas inte hela kontoskulden på en gång ska kontoskulden återbetalas genom månadsvisa betalningar om lägst 3 %. Inbetalningsbeloppet är dock lägst 150 kr, men högst skulden på kontot. Aviavgiften är 35 kr/pappersfaktura, 0 kr om du använder e-faktura. Avtalet gäller tills vidare och ångerrätt gäller. Kreditgivare: EnterCard Group AB (org.nr 556673-0585) 105 34 Stockholm. Företaget står under tillsyn av Finansinspektionen.

Svenska Golfförbundet samarbetar med Entercard Group AB och är kreditförmedlare avseende betal- och kreditkortet.

*Erbjudandet om 9 000 bonuspoäng motsvarar 90 kronor vilket innebär att när du spenderat 1000 kronor på kortet uppnås 10 000 bonuspoäng varpå en check på 100 kronor skickas hem till dig.

När du väljer räntefri delbetalning betalar du ingen ränta, utan en fast kostnad på 29 kr/månad, oavsett hur stor summa du delbetalar. För jämförelse med andra typer av krediter kan avgiften räknas om till så kallad effektivränta.

Räkneexempel delbetalning på 10 000 kr:

• 12 månader: effektiv ränta, 6,55%, sammanlagt belopp att betala 10 348 kr, månadsbelopp 862 kr.
  • 6 månader: effektiv ränta, 6,11%, sammanlagt belopp att betala 10 174 kr, månadsbelopp 1696 kr.

Kontakta kansliet om du stöter på problem, tel 0155 703 14.