Barn- och ungdomsträning

Vi har träningar för barn och ungdomar under hela sommaren med start den 3 maj. Vi har även ett mycket populärt 4-dagars golfläger varje år, i år vecka 25 (midsommarveckan).

Barn- och ungdomsträning
Söndagar kl 11.00 och onsdagar kl 17.30
För barn och ungdomar i blandande åldrar. Välkomna alla som varit med tidigare eller som är helt nybörjare, du som inte har officiellt hcp eller precis startat din resa mot lite lägre hcp.
Det går bra att bara dyka upp men föranmäl gärna till magdalena.palmblad@hotmail.com

Pris: 1000 kr Du kan prova 3 gånger utan kostnad.  Träningsavgiften betalas i receptionen.

Ledare: Mikael Stålbrand och Jesper Knak. Ytterligare tränare kommer att vara med under säsongen.

Juniorträning
Juniorträning är för dig med officiellt hcp som kommit lite längre med din golf. Föranmälan till denna grupp mailto:info@jonakersgk.se

Onsdagar kl 17.oo med start 3 maj.
Under sommarlovet onsdagar kl 10.00
Pris: 1000 kr
Träningsavgiften betalas i receptionen.
Pro/Tränare: Tommy Arwidson. Ytterligare tränare kommer att vara med under säsongen.
.

I priset för juniorträningen ingår också att vara med och träna med Mikael Stålbrand och Jesper Knak.

Golfläger 2023

Börja spela golf på bygdens fina golfbana i Jönåker!
Golflägret är en rolig start på sommarlovet för både nya golfare som vill lära sig och mer rutinerade unga golfare som vill få träning och spel på banan varje dag. Det finns grupper som passar alla nivåer. För att komma igång och spela golf behöver man både praktisk utbildning i golfspelets alla olika slag och teoretisk utbildning i form av golfvett och de vanligaste reglerna. Detta erbjuder vi de ungdomar som önskar under vecka 25 (midsommarveckan).

Eftersom lägret är under ganska många timmar varje dag så riktar det sig till golfintresserade sommarlovslediga skolbarn.

Pris: Lägeravgiften ingår i träningsavgiften för barn och ungdomar som deltar i ordinarie träningen och som har betalat den. Observera att antalet platser är begränsat och att föranmälan måste göras!

Pris för barn som inte är med träningsgrupperna: I dagsläget inte klart.

Vi äter lunch ca kl 11.30, lunchen ingår i avgiften för deltagarna.

Efter denna utbildning erbjuds ungdomarna fritt medlemskap. När officiellt handicap i golf uppnåtts registreras man i Golfens IT-system (GIT) och då tillkommer en kostnad på 400 kronor för fortsatt medlemskap. Detta är en kostnad som vi betalar vidare till Svenska Golfförbundet för varje medlem.

Vi kommer att ha 5 – 6 utrustningar med golfklubbor som ungdomarna kan låna fritt vid träning och golfspel. Till en början behöver man således ingen egen utrustning.

Välkommen och anmäl dig till magdalena.palmblad@hotmail.com  eller på 0155-703 14.

Mikael Stålbrand och Tommy Arwidson