Välkommen till Jönåkers Golfklubb

Vi erbjuder en 18-hålsbana vackert belägen i Kiladalen, bara en drive från E4:an. En bana med väl avgränsade hål. Banan är lätt kuperad och kräver att man spelar en varierad golf och tidvis planerar sina slag.

De första nio hålen är av typen ”öppen landskapsbana” och övergår sedan i karaktär till ”kuperad parkbana”. Enligt våra gäster är banan mycket trevlig och med svårighetsgrad som bedöms som ”lagom”. Hål 12-15 är en mycket vacker del av banans sträckning.

Förutom en underbar 18-hålsbana förfogar vi över en 9-håls korthålsbana, stor drivingrange med 20 utslagsplatser varav två under tak, ett övningsområde med en putting green och pitching green. Klubben disponerar ett 1800-talshus som innehåller Golfstore shop, kansli och omklädningsrum.

Här finns Restaurang och Café där vi verkligen rekommenderar alla att testa en lunch eller fika. I klubbhuset är även vår välsorterade shop belägen. Här får du bästa tänkbara service och alla råd du behöver för att investera i din utrustning.

Strax utanför klubbhuset har vi vår driving range. Rangen är öppen alla dagar i veckan och hit välkomnar vi alla att träna och testa på golf.

Vi hälsar ALLA medlemmar, gäster, ung som gammal välkomna att spela golf hos oss !

Jönåkers GK
Nedre Jäder 1
611 96 Jönåker

Tidsbokning reception/shop öppet högsäsong:
Vardagar mellan kl 8.00-18.00
Helger mellan kl 8.00-15.00
Tel: 0155-703 14
E-post: info@jonakersgk.se

GPS Klubbhus
Latitud: 58.747288 – Longitud: 16.716385

Jönåkers Golfklubb ligger längs med E4:an

E4 17 km söderut från Nyköping eller 120 km från Stockholm, avfart trafikplats Jönåker (129), efter 1 km skylt golfbana. Från Norrköping E4 norr ca 40 km. Avfart som ovan (129).